Week 4 in Ghent - Reisverslag uit Gent, België van Denise Belzen - WaarBenJij.nu Week 4 in Ghent - Reisverslag uit Gent, België van Denise Belzen - WaarBenJij.nu

Week 4 in Ghent

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

27 Februari 2014 | België, Gent

Hoi allemaal,

Tijd voor een nieuwe update :)
De eerste maand is al bijna voorbij... wat gaat de tijd snel! Vooral deze week, ik had woensdag middag pas m'n eerste les, dus ik kon lekker tot dinsdag in Zeeland blijven. Het is wel erg fijn om in het weekend lekker naar huis te gaan.

Vandaag had ik lessen op de campus in Sint Amandsberg. Dat is ongeveer 25 minuten fietsen vanaf mijn huis. Maar wat een belevenis is dat elke keer! Het verkeer is heel anders dan in Nederland! Op bepaalde stukken is geen fietspad, dus dan fiets je tussen de auto's. Gelukkig is het meestal wel druk als ik naar school fiets en terug.. anders zou ik fietsen tussen de auto's die zich meestal niet aan de snelheid houden ;)
Nog een opvallend ding is dat de meeste stoplichten ipv op groen, oranje kleuren.. in het begin was dat wel gek... Ik snap alleen nog niet wat het betekend als hij oranje gaat knipperen, en waarom er 3 lampen in het verkeerslicht hangen, terwijl er maar twee kleuren gebruikt worden?!

Tijdens de muzieklessen leren we aan elkaar liedjes uit de verschillende landen, echt leuk! Vandaag hebben we bijvoorbeeld een Hongaars liedje geleerd. En vorige week Spaans en Turks... Een zinnetje blijft steeds in mijn hoofd hangen (happerdehoeperhapperdehoeper) or something like that...

Morgen heb ik de hele dag les, eerst comparing education (daar leren we meer over elkaars education system) en 's middags inclusive education. Wel interessante vakken!

Volgende week een lekker weekje, alleen woensdag les. En zaterdag een excursie naar Brussel!

Greets from Ghent!

  • 27 Februari 2014 - 19:13

    Lianbr:

    Leuk verslag hoor !!!
    Trots mam

  • 27 Februari 2014 - 20:33

    Oma Ria:

    Dag lieve Denise.wat schrijf je leuk.je maakt veel mee.maar je kan het ook .geniet van alles.veel succes op al de campussen (5 stuks) pffff.groetjes van opa en oma.n

  • 27 Februari 2014 - 22:56

    Evelien Janse:

    Hoi Denise,
    Volgens mij,heb je het wel naar je zin en vermaak je je wel goed in Gent.
    veel nieuwe indrukken,heel erg leuk,en je leert weer veel bij.
    Ik denk dat dit helemaal gaat lukken.
    Heel veel succes de komende tijd .

    Gr.Uit Oostkapelle.

    Evelien.

  • 09 April 2014 - 00:50

    Sparrguten Captain:

    Hello madam Belzen,

    I have read your blog very carefully and I am thinking about docking my Black Pearl in that beautiful place you describe. My boat is 100 feet long and have a crew of 43 who are willing to browse your canals.

    I hope my hook or my pegleg be no objection.




    AAAAARRRRR MARINER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Ik ga ongeveer 5 maanden studeren in Gent. Daar volg in een minor 'Bridges in education'. Een Engels-talige cursus, als verdieping op mijn studie in Nederland. Ik heb er erg veel zin in & hoop veel te leren :)

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 4393

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: