Stage op een Belgische basisschool - Reisverslag uit Gent, België van Denise Belzen - WaarBenJij.nu Stage op een Belgische basisschool - Reisverslag uit Gent, België van Denise Belzen - WaarBenJij.nu

Stage op een Belgische basisschool

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

26 April 2014 | België, Gent

Stage, fietsen, Gentse dialect en veel nieuwe indrukken.,

Zo zag mijn afgelopen week eruit. Vanaf dinsdag ben ik elke dag naar mijn stage gefietst in Gent. Het is ruim een half uur fietsen, best pittig om half acht en helemaal de Gentse berg op! Mijn stageschool heet: De Panda, en is een multiculturele bassichool voor kinderen vanaf 2,5 jaar.

Ik heb deze week geholpen in het vierde en het vijfde. (Groep 6,7)
Een kort overzicht:

Dinsdag:
Vooral geobserveerd en vertaald (voor Nejla, mijn Turkse klasgenootje)

Woensdag:
Een andere docent voor de klas, interssant om een les wiskunde (gewoon rekenen) te zien. Er worden veel andere termen gebruikt. Maar de strategieen zijn redelijk hetzelfde. Ze kregen in de voormiddag zelfs Frans!

Donderdag:
In de namiddag mijn eerste les gegeven. Erg leuk om te doen en de kinderen, waren gemotiveerd! Het was een geschiedenisles over de Grieken. Mijn mentor vond het interessant om een aantal nieuwe werkvormen te zien.

Vrijdag:
In de voormiddag ('s ochtends) zijn we met de schoolbus naar de Doe en sport beurs geweest. Erg leuk om te zien! Het is een beurs om de kinderen voor sporten te motiveren. Ze konden allerlei sporten uitproberen. En in de namiddag heb ik in het vierde geholpen met het maken van moederdagcadeautjes. Een hele klus! De kinderen moesten met naald en draad een vilten boekje maken.

Het was een hele leuke eerste week, het team is erg gezellig. Als is het soms wel moeilijk om ze te verstaan.. vooral als ze snel praten en grapjes maken. Ook de kinderen verstaan mij soms moeilijk. 'Wablief?'
Ik heb ook ondekt dat ze een aantal andere termen gebruiken, zoals lavabo, lat en pennenzak.

Op naar week 2,3 en 4!

  • 26 April 2014 - 15:12

    Ria:

    Nou Denise.dat was een druk geweest. Een hele ervaring. En dat Belgs leer je ook nog wel.veel plezier en succes verder. ....


  • 26 April 2014 - 21:15

    Evelien Janse:

    Dat was een leerzame week voor je.
    Veel nieuwe dingen ervaren,leuk hoor.
    Wens je veel succes en geniet er van.

    gr.Evelien.

  • 28 April 2014 - 09:26

    Henriëtte:

    Ha Denise,

    wat leuk om over het onderwijs in de klas te lezen. En natuurlijk over de taalverschillen die stiekem toch wel groter zijn dan je zou denken. Veel te doen, veel te leren dus. Heel veel succes in de klas. Hoe lang ga je nu stage lopen?

    Groeten,

    Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Ik ga ongeveer 5 maanden studeren in Gent. Daar volg in een minor 'Bridges in education'. Een Engels-talige cursus, als verdieping op mijn studie in Nederland. Ik heb er erg veel zin in & hoop veel te leren :)

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 4395

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: