Halverwege... - Reisverslag uit Gent, België van Denise Belzen - WaarBenJij.nu Halverwege... - Reisverslag uit Gent, België van Denise Belzen - WaarBenJij.nu

Halverwege...

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

30 Maart 2014 | België, Gent

Good evening followers!

It's time for a update, don't you think?
Ik ben nu ongeveer halverwege mijn programma hier in Gent.
Ondertussen al veel meegemaakt en elke dag leer ik nieuwe Engelse woorden.

Twee weken geleden heb ik kennis gemaakt op mijn stageschool; de Panda in Gent. Het is een multiculturele basisschool. Ik vond het erg interessant om te zien, heel anders dan de scholen in Oost-Souburg en omgeving. De school heeft ongeveer 30 verschillende nationaliteiten. Je ziet in de klas bijna geen 'blanke' kinderen. Na de paasvakantie ga ik beginnen. Ik ga dan ongeveer 4 weken achter elkaar stage lopen.

Verder gaat alles lekker z'n gangetje, de meeste lessen zijn leuk om te volgen. Vorige week hadden we een gastspreker uit Zweden. Interessant om te horen hoe het onderwijs daar is.
Woensdag hadden we onze laaste les van Cultuur. Iedereen moest uit zijn land presenteren, en dan gericht op eten. Iedereen had ook iets 'lekkers' klaargemaakt. Zoals, caramel kaas uit Noorwegen, Spaans omelet en filet americain. De apple crumble uit Iederland was mijn favoriet! Ik zat in een groepje samen met de meiden uit de Basque country. Ze hadden een soort hartige pannenkoeken gemaakt, met vlees of nutella.. Ook erg lekker :)
Volgende week heb ik mn eerste exam.. Van culture in context. Ik ben benieuwd.. Zal wel heel anders zijn om in het Engels een toets te maken..

Vrijdag hebben we met 'comparing education' een Jena Plan school bezocht. Echt interessant en leuk om eens ergens anderes te kijken. Aleen jammer dat de straatnamen erg slecht te vinden zijn.. Het is best moeilijk om de weg te vinden... En de Belgische mensen verstaan je ook niet altijd. 'Wat zegt gij? Ik versta u niet..' ;)

En gisteren heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Antwerpen. Leuke dag, we hebben maar liefs 3 musea bezocht. En erg veel gelopen. Ik zal een paar foto's toevoegen. Ook een van de groep waarmee in muziek heb. We waren hier aan de slag met boomwalkers...

  • 30 Maart 2014 - 19:57

    Lianne:

    Leuk Denise

    Zo zo gaat snel al weel halverwege

  • 30 Maart 2014 - 21:47

    Opa Cees:

    Wat een leuk verslag. nu al weer halverwege, deze stage dachten we dat het wel lang zou duren vliegt gewoon om.
    Heb jij dat ook?
    Succes met je stage daar op school en je eerste toets.
    Komt allemaal goed.

    Groet van Opa.

  • 30 Maart 2014 - 21:57

    Oma Ria:

    Mooie foto's Denise.je maakt leuke dingen mee .fijn dat je het zo naar je zin hebt.succes met de tentamens en alle voorberijdingen.....liefs van o.ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Ik ga ongeveer 5 maanden studeren in Gent. Daar volg in een minor 'Bridges in education'. Een Engels-talige cursus, als verdieping op mijn studie in Nederland. Ik heb er erg veel zin in & hoop veel te leren :)

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 4397

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: